החקיקה ממשיכה, המחאה מחריפה: מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הפגינו הערב (ג') מול ביתו של חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) בבני ברק. זו הייתה הפעם הראשונה מאז שהחלה המחאה שתתקיים הפגנה ליד ביתו של ח"כ חרדי. במקום החלו להתפתח עימותים בין שוטרים לבין מפגינים חרדים שהגיעו לשבש את ההפגנה, כשירו זיקוקים והשליכו ביצים לעבר המפגינים. במקביל, כ-500 הפגינו הערב בהרצליה מול ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד, שנעדר מההצבעות על המהפכה המשפטית הלילה. ynet העביר את ההפגנה בשידור ישיר.
בבני ברק, מול ביתו של ח"כ גפני, התייצבו כמה מאות מפגינים שקראו "ישראל היא לא דיקטטורה". מולם הפגינו כנגד מפגינים מהימין, שקראו ונשאו שלט "שמאלנים בוגדים". גם מפגינים חרדים תושבי בני ברק התקבצו במקום, וצעקו "העם דורש צדק בחזרה". לעבר המפגינים נגד המהפכה המשפטית הושלכו ביצים ובקבוקי זכוכית ואף נורו זיקוקים, והמשטרה אף עצרה חשוד, שאינו קשור להפגנות, בחשד שריסס גז פלפל לעבר שוטר. בהמשך אף החלו עימותים בין אותם מפגינים חרדים, שניסו לשבש את ההפגנה, לבין המשטרה שחצצה בין הצדדים. בהמשך התפזרה ההפגנה, והמוחים החלו בצעדה לכיוון רמת גן - כשהמשטרה מנסה למנוע חיכוך בינם לבין מפגיני ימין. לאחת המפגינות חטפו את דגל ישראל שהיא באה עמו להפגנה, השליכו עליה ביצים ותקפו אותה. במקרה אחר, אחד מהתושבים חטף דגל גאווה למפגינה, שבתגובה חשפה בפניו את החזה שלה.
7 צפייה בגלריה
מחאה מול ביתו של משה גפני
מחאה מול ביתו של משה גפני
ההפגנה מול ביתו של ח"כ גפני והמפגין שהושלכה לעברו ביצה, הערב
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
מחאה מול ביתו של משה גפני
מחאה מול ביתו של משה גפני
הזיקוקים שנורו לעבר המפגינים בבני ברק
(צילום: יוסי זליגר/TPS)
7 צפייה בגלריה
מחאה מול ביתו של משה גפני
מחאה מול ביתו של משה גפני
תושבי בני ברק בהפגנה
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
מחאה מול ביתו של משה גפני
מחאה מול ביתו של משה גפני
מעצר במהלך ההפגנה בבני ברק
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
 ועדת הבריאות
 ועדת הבריאות
קרא "להוריד את בג"ץ", ועורר את זעם המפגינים. גפני
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
כ-500 מפגינים, בהם גם חברי "אחים לנשק", מחו הערב סמוך לביתו של ח"כ אדלשטיין בהרצליה. המפגינים אמרו כי "אתמול ראינו את אדלשטיין במופע 'חצי אומץ'. עדיין, חצי זה יותר מכלום, אבל פחות ממה שנדרש. לכן, עד שיולי לא ינקוט עמדה חד משמעית, אנחנו אצלו".
לפי המארגנים, ההפגנה שהתקיימה מול ביתו של ח"כ גפני, תחת הכותרת "חרדים לדמוקרטיה", היא יריית פתיחה למהלך רחב היקף "נגד מעורבותם של חברי הכנסת החרדים בקידום חוקי ההפיכה המשטרית, ובראשם גפני שקרא לאחרונה 'להוריד את בג"ץ' ומקדם ביתר שאת את חקיקת פסקת ההתגברות". הם הוסיפו כי הם מצפים מהמשטרה להיערך בהתאם ולאפשר להם לממש את חופש הביטוי וזכות המחאה, תוך שמירה על שלום המפגינים.
לאורך השבועות האחרונים מתקיימות מדי שבוע הפגנות מול מקומות שאליהם אמורים להגיע שרים וחברי כנסת, לצד הפגנות מול ביתם. הפגנה שהייתה אמורה להתקיים היום מול ביתו של שר החינוך יואב קיש בוטלה. מארגני המחאה מנטרים כל השתתפות של פוליטיקאי מהקואליציה באירוע ציבורי. כך למשל, אירוע בהשתתפות שר האנרגיה ישראל כץ והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שהתקיים במלון הילטון בתל אביב, זכה להגעתם של מפגינים. גם הגעתו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן מהציונות הדתית ללשכת עורכי הדין בתל אביב בוטלה, והפגישה הועברה בזום בלחץ המפגינים שהתייצבו במקום. כנס "מועדון המאה של הנדל"ן", שבו היה אמור להשתתף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בשבוע שעבר, נדחה בשל ההפגנות שתוכננו מול האירוע.

7 צפייה בגלריה
מחאה מול ביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה
מחאה מול ביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה
ההפגנה מול ביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
נעדר מחקיקת סעיפים במהפכה המשפטית. אדלשטיין
(צילום: שאול גולן)
בשבוע הבא אמורה להתקיים ועידת "מקרקעי ישראל" בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף. גם שם המוחים מתכננים להפגין ולנסות לשבש את הוועידה.
במקביל, תקף מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר את מדיניות הממשלה: "אל מול גל עכור של הפיכה משטרית, אנחנו בוחרים בלי היסוס בעד הדמוקרטיה, בעד מגילת העצמאות, בעד המדינה שאותה הקימו ותיקי ההתיישבות". לחברי תנועת המושבים אמר מאיר כי "אם בשנה שעברה שיתפנו פעולה באופן הדוק נגד ממשלה 'שלנו', שטעתה בניווט, הממשלה הנוכחית אמנם 'ידידותית' למגזר החקלאי וההתיישבותי, אלא שזאת ממשלה שמחבלת אנושות בדמותה של מדינת ישראל. עד שלא ייעצר בולמוס החקיקה ודרדור ישראל אל הדיקטטורה - לא נשתף פעולה עם ממשלת ישראל ושריה".
ישראל מושקוביץ ולירן לוי השתתפו בהכנת הכתבה